Primera botiga de joguines no sexista

Quan hom entra en una botiga de joguines, una de les primeres coses que nota és un mar de blau i rosa que separa les joguines dels nens i les joguines de les nenes, respectivament.

De la banda femenina hi ha les nines, roba de vestir, fins estris de cuina i tot tipus de joguines per a les nenes animant-les a comprar dins els paràmetres  dels rols de gènere tradicionals en els quals les dones s´ocupen de la llar i dels fills. A l´altra banda es troben els camions, figures d´acció, els dinosaures i muntanyes d´altres joguines per als nens, que els animen a jugar dur i brut.

Harrods, la famosa botiga de Londres, ha decidit acabar amb les àrees específiques de gènere i en el seu lloc han agrupat les joguines per temes. La primera botiga de joguines no sexista inclou un bosc encantat, miniatures del món, un àrea de circ, botiga de dolços i sala de lectura.

És refrescant veure que una botiga de joguines adopta un enfoc diferent. Això no vol dir que no tinguin les joguines “tradicionals”. La distribució temàtica, però, els pot donar l´oportunitat de trobar les joguines que atrauen més als seus gustos i no tan sols limitar-se a buscar per les estanteries dedicades als nens o a les nenes.

Mai m’oblidaré d’aquells Reis que vaig demanar una bateria,  no de cuina sinó de fer “soroll”. Aquell matí del dia 6 de gener em vaig aixecar per anar corrent al menjador a veure què m´havien portat. Vaig veure aquella bateria nova, amb els pals, amb els seus platets lluents… però el meu germà la va veure primer i va anar directament a tocar-la. Em vaig posar a plorar, era la meva bateria. O la vegada que vaig demanar un helicòpter de veritat i no de joguet i per molt que la meva mare m’expliqués que era impossible perquè no podia cabre en el pis, estava convençuda que els Reis eren màgics i ho podien fer, inclús que es podria desmuntar per guardar en un armari. Com comprendreu, l’helicòpter no va arribar. Amb això vull dir que, encara que m’agradava jugar amb nines i també a fer “pastetes” a la cuina de joguet agafant farina de la mare i aigua, també m’agradaven altres coses que potser dins les “normes de gènere” no eren normals.

No podem negar que si posem una figura d’acció i una nina davant d’un nen i una nena, el nen agafarà la figura i la nena la nina, i això passa en el 90% dels casos.  Hi ha coses que són innates però el fet de separar les joguines no dóna l’oportunitat de que el nen o nena pugui escollir.

Crec que la nova botiga de Harrods és un pas en la direcció correcta.

Publicat el 13.08.2012 a Tribuna Ganxona

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

