Gossos a la sala de parts

Donar llum amb el gos

Hi ha poques noticies que em sorprenen. Em poden emprenyar, indignar i hi ha moments que ni puc seguir llegint perquè em quedo completament saturada. Aquesta m’ha sorprès i encara no m’ho puc creure. Segons el diari The Telegraph  en Barney, un gos llaurador va estar present mentre la seva “mare” donava llum a l’Hospital. Això va passar recentment a Anglaterra.

La dona en qüestió volia que el seu gos estigués amb ella a la sala de parts i l’Hospital St. Michaels de Bristol li va concedir la petició. Aquest gos està certificat com a “gos terapeuta” ja que assisteix regularment els pacients de l’hospital amb la seva ama.

Després d’un part de dues hores, el gos es va quedar al costat de la dona, la seva parella i la llevadora fins que van marxar amb el fill acabat de néixer.

Els administradors de l’hospital havien aprovat la decisió després d’haver rebut el vistiplau dels experts en control d’infeccions amb la idea de que en Barney tranquil•litzaria la dona durant el part encara que, tal com explica el diari després de consultar a alguns dels treballadors, aquests no estaven gaire contents amb la decisió, per no dir gens.

Sabem que no és estrany avui en dia veure mascotes als hospitals, especialment als Estats Units, que permeten les visites com un mitjà per millorar tant la salut com els ànims com la dels pacients. Molts estudis han demostrat que tenir una mascota pot alleujar la solitud, baixar la pressió arterial i inclús els nens amb autisme s’han beneficiat de l’amor d’un bon gos. Però d’això a estar dins la sala de parts mentre s’està parint?

La veritat és que quan vaig parir a les meves filles tan sols volia cridar i que d’alguna manera em paressin el dolor que estava patint i només m’haguera faltat un gos que gemegués, pixés, bavegés o deixés pèls, per molt terapeuta que fos, al meu costat. Què passa doncs amb la higiene bàsica necessària en el part?

La directora de l’hospital d’obstetrícia, Sarah Windfeld, va defensar la decisió dient: “El gos va ser present com a gos terapeuta i no com a mascota”. Em pregunto si el gos sabia quina era la seva funció en aquell moment.

Publicat el 02.02.2013 a Tribuna Ganxona

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Gossos a la sala de parts

  1. Said ha dit:

    Endavant Imma !!!!!! Animus!!

  2. Montserrat Porta ha dit:

    Estic completament d’acord, els gossos son animals intel·ligents però tant?

Deixa un comentari

