Baixes per maternitat

Una de cada set dones

Segons un article publicat per The Guardian,  una nova enquesta ha fet sortir a la llum l´increment del nivell de discriminació de les dones a la feina en cas de quedar-se embarassades, essent sovint acomiadades mentre estan de baixa per maternitat.

Una de cada set dones enquestades havia perdut la feina durant la baixa i el 40% va dir que el seu treball havia canviat a pitjor quan van tornar.

La companyia d’investigació OnePoll va preguntar a mil dones. El 30% sentien que ja no encaixaven a la feina i dues de cada cinc, que no tenien cap mena de suport. El 20% tenia la sensació que ningú entenia que per compaginar feina i fills cal fer jocs malabars.

Abans de la recessió, s’estima que 30.000 dones perdien el seu lloc de treball cada any per estar embarassades i que la xifra ha augmentat de forma espectacular. Pocs casos són denunciats i encara menys són els que arriben als tribunals.

Si això passa a la Gran Bretanya, em pregunto què deu passar aquí. Poca o nul•la informació en tenim.  La por dels empresaris de pensar que quan una dona té un fill, aquesta passarà més hores fora que dins la feina és incomprensible.

Quan vivia a Londres, un cop vaig tenir la meva primera filla vaig anar a una entrevista de feina per una companyia anomenada Research Bureau Ltd.,  que formava part d’Unilever i que tenia una  vacant en el seu departament de comptabilitat. El responsable de recursos humans, després de fer-me un fotimer de preguntes em va fer una última: “I si la teva filla es posa malalta, què faràs?”. Jo vaig contestar, sense pensar-m’ho: “Em quedaré a casa”. De seguida em va dir: “La feina és teva. Has sigut honesta”.  Vaig tenir sort, però també he de dir que en els més de dos anys que vaig estar allí treballant no vaig faltar cap dia.

Publicat el 16.03.2013 a Tribuna Ganxona

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

